QBIS CRM-system

Allt ni sagt och gjort – samlat på ett ställe

QBIS CRM-system är ett webbaserat CRM-verktyg som hjälper dig håll reda på dina kunder och prospekts och gör det möjligt att dela information med dina kollegor. Följ hur affärsmöjligheter framskrider, hantera dagliga aktiviteter, följ upp dina prospekt och håll kontakten med era kunder. Samla viktig försäljnings- och kontaktinformation,på ett och samma ställe – enkelt och säkert med QBIS CRM-system.

CRM-system online och med app

Oavsett om du behöver ett CRM-system för att hantera kundkontakter och aktiviteter eller behöver vässa din försäljning och kundservice är QBIS CRM en komplett lösning. Du kan arbeta med QBIS CRM-sytem på din dator eller med vår app.  QBIS CRM-system ger din säljpersonal den kontroll och insikt de behöver för att förbättra sin produktivitet och effektivitet.

Du betalar som mest

258
Användare/månad

Ju fler ni är desto billigare blir det.
Se alla priser.

QBIS CRM-system är en investering som är ekonomiskt försvarbar och lätt att räkna hem.

Led ditt företag till framgång utan investering i mjukvara som är dyr att installera och underhålla.

Fokusera på det väsentliga – din försäljning – och sälj. Mer.

CRM översikt

Smart CRM-system för små och medelstora företag

Säljpipeline

QBIS CRM innehåller en smart säljpipeline där du får en överskådlig grafisk representation av antalet affärsmöjligheter och var i processen de ligger. Hur nära avslut är ni? Du kan filtrera affärsmöjligheterna efter kategori, säljare, avdelning, period och möjlighetsnivå.

Kontakthantering

Kontakthantering

Med QBIS CRM för kontakthantering och kundvård kan du dokumentera detaljerad historik på alla era kunder, prospekts och övriga kontakter. Du kan se allt som sagts och gjorts: Händelser, offerter, avtal, affärshistorik, e-post- och samtalshistorik och mycket mera.

Kontakthantering

Arbeta med appen

QBIS App för iPhone & Android är ett kraftfullt verktyg där får tillgång till hela kundregistret, händelser, säljpipeline och påminnelser. Allt du behöver för att möta kunder, dokumentera och planera. Smart sökfunktion gör att du lätt hittar rätt. Du kan även arbeta offline och så snart du är online igen synkroniseras din data till QBIS.

appstore_icon  google_play_icon

CRM App

Händelser & påminnelser

Registrera varje e-mail, telefonsamtal och möte som en händelse. All dokumentation finns tillgängligt i systemet vilket är bra både när man ska se vad som sagts och gjort, men även när exempelvis en medarbetare slutar. QBIS påminner dig om viktiga händelser och möten. Även om du inte är inloggad i QBIS, skickas en påminnelse till dig om du vill, så att inget missas.

Offerter & uppföljning

QBIS CRM erbjuder stöd för offerthantering: att skapa, administrera och skicka offerter. Offerterna erbjuder en rad detaljerade inställningsmöjligheter och du kan även lägga in produkter från ert produktregister samt välja valuta. Offerten kan skrivas ut i PDF-format eller skickas med e-post. Skapa en händelse kopplad till offerten, för att påminna om uppföljning.

Affärsmöjligheter

Funktionen affärsmöjligheter hjälper säljare att att hålla koll på säljaktiviter och att effektivisera säljarbetet. Lägg upp affärsmöjligheter, uppskatta värdet på försäljning och omsättning, koppla mot kund och kontakt, skriva in egna kommentarer, samt ange % mot avslut.

Försäljningsanalys och statistik

Med QBIS kan du eneklt analysera hur försäljningen går. Se hur många, möten som gjorts, hur många offerter som finns ute och hur många offerter som har lett till en affär.  Når vi säljmålen? Hur presterar respektive säljere? Vad ger mest? Analysera er försäljning och  får hjälp att nå era mål.

Rapporter

Men ett stort urval kraftfulla rapporter kan du analysera informationen i systemet. Ta fram och presentera data snabbt och enkelt med fördefinierade rapporter. Rapporter kan ses på skärmen eller skickas direkt till en skrivare. Generera rapporter i ett antal olika format (HTML, Word, Excel, PDF). Schemalägg dina rapporter så serveras dem som du behöver dem när du behöver dem.

Kraftfulla rapporter med QBIS

Mycket mer

QBIS har självklart massor med ytterligare funktioner för att möta marknadens behov som inte syns här ex valutahantering, val av språk, dokumenthantering, avtalshantering, e-mailintegrationer, projektkalender och mycket mer.

Ett CRM-system har många fördelar

Det är inte svårt att förstå att ett CRM-system ger företag och organisationer många fördelar genom att centralisera all försäljnings- och kundinformation på ett ställe.

All kunddata lagras på ett systematiskt sätt och den viktiga kundhistoriken behålls i företaget – på ett sätt som alla kan nå.

CRM-systemet gör det enkelt att följa alla kundrelationer över tid. Och genom att du känner dina kunder kan ni sälja mer  och få nöjdare kunder.

CRM skapar struktur och effektivitet

Använd QBIS CRM-system för att få bästa effekt av ert säljarbete