Nya QBIS är responsiv tid-och projekthantering online.

Ett helt nytt QBIS släpps snart

QBIS släpper ett helt nytt gränssnitt med fokus på enkelhet, funktionalitet och innehåll. Nya QBIS är byggt på den senaste tekniken och blir unikt av sitt slag genom att vara responsivt – vilket gör att det fungerar på alla dina enheter, så som mobiler, datorer och surfplattor – utan att någon programvara behöver installeras.

Ett modernt gränssnitt

Nya QBIS

Den mest synliga förändringen är övergången till ett modernt gränssnitt med fokus på enkelhet, funktionalitet och innehåll. Grundtanken är att göra allt enklare, snabbare och smartare. Systemet är logiskt utformat, gör alla arbetsflöden enklare, kommer ihåg dina val och ger dig mallar och hjälp. Översikter och sammanställningar är en central del av det nya systemet som gör att du på ett enkelt sätt visuellt kan vad du gör och hur du ligger till – var du än är.

Responsivt affärssystem

Responsiv design innebär QBIS ändrar utseende beroende på din skärmstorlek. Det spelar ingen roll om du använder din dator, surfplatta eller mobiltelefon när du arbetar, QBIS fungerar lika bra oavsett vad du väljer. Eftersom QBIS är molnbaserat innebär det att du arbeta överallt oavsett enhet och webbläsare –  på ett enkelt och flexibelt sätt.

Enklare, snabbare och smartare

”Bakom uppdateringen ligger år av planering och förberedelser. Vi har lyssnat på både våra kunder, studerat marknaden och tittat på framtidstrender för att skapa en så bra produkt som möjligt.” berättar Louise Jeansson, marknadsansvarig på QBIS.  ”Vårt mål är att vi ska vara det självklara valet för tid-och projekthantering online. QBIS är ett mycket funktionsrikt system som men åren vuxit i antal funktioner och moduler. För att framtidssäkra systemet och ytterligare förbättra användarvänligheten gör vi nu om hela QBIS successivt. Systemet får en snygg, användarvänlig design en samma grundtanke: att göra allt enklare, snabbare och smartare.” förklarar Louise Jeansson.

Louise Jeansson, Marknadsansvarig på QBIS

Louise Jeansson, Marknadsansvarig på QBIS

Testning och kvalitetssäkring

QBIS består av fyra moduler: Tidsredovisning, Projekthantering, CRM och Ärendehantering. Den första modulen som kommer släppas med ny design är Tidsredovisning tillsammans med ett ramverk med en ny inloggningssida, en ny dashboard som blir en kraftfull startsida samt ett helt nytt hjälpavsnitt.

QBIS Tid lanserades den 8 februari 2016.

 

 

Vill du se mer? Boka en gratis demo av nya QBIS!

BOKA DEMO HÄR