QBIS HR – enklare resurshantering

QBIS HR är en modul som gör det ännu enklare för dig att hantera dina anställdas tid och passar dig som vill ha en mer avancerad funktion för resurshantering, schemaläggning och kollektivavtal.

BOKA DEMO

Tjänstehantering i QBIS

Resurshantering

Hantera, förvalta och utveckla din personal på ett bra och kostnadseffektivt sätt. Med QBIS HR får du tillgång till en enkel tjänstehantering där du kan kartlägga kompetenser, se vakanser och hantera tjänster och befattningar.

Dynamiskt organisationsschema

I QBIS kan du enkelt skapa ett dynamiskt organisationsschema – en grafisk presentation av er avdelningshierarki.

Dynamiskt organisationsschema i QBIS

Schemaläggning i QBIS HR

Kollektivavtal & schemaläggning

Med hjälp av QBIS HR kan du planera din bemanning på ett smart sätt. Individuellt anpassade scheman för personal, med allt från fasta skift, till rullande schema. Du kan också koppla dina anställda till ett kollektivavtal, så att all rapporterad tid automatiskt hamnar på rätt löneaktivitet. Det gör det lätt för dig som administratör att göra rätt.

Arbetstidsförkortning

I QBIS HR kan du i realtid se hur mycket upparbetad arbetstidsförkortning som finns att tillgå. Med hjälp av en formel som följer gällande kollektivavtal beräknar QBIS automatiskt hur mycket tid som finns i de anställdas ATF-bank. Använd specifika lönearter för olika grupper eller specificera för varje anställd.

Arbetstidsförkortning i QBIS på smartphone

Ännu fler kraftfulla produkter

QBIS erbjuder ett flertal moduler med fokus på samarbete, effektivisering och transparens.

QBIS PRODUKTER