Schemalägg och hantera alla medarbetares ledighetsplanering med QBIS tilläggstjänst – Ledighetsplaneraren. Ett verktyg som säkerställer att ni har rätt personalstyrka hela året om. Ledighetsplanering i tidsystem förenklar hela flödet från ansökning till planering och hantering av alla former av ledighet.

Visuell ledighetsplanering och schemaläggning
Alla inom verksamheten kan se en visuell översikt av ledighetsplanen. Medarbetare ser det schema som rör den egna avdelningen medan chefer och administratörer kan navigera sig mellan avdelningar eller befattningar. I schemat visas både ledighet som redan godkänts eller som inväntar godkännande. Sortera vyn månadsvis eller kvartalsvis för att få full koll på hela planeringen
Dölj/visa avvikelser för medarbetare från översikten
Anpassa vilken ledighet som medarbetare ser i översikten. Vissa former av ledighet kan kännas överflödig eller innehålla känslig information för alla medarbetare att se, till exempel flextid eller sjukfrånvaro. Filtrera bort dessa från ledighetsplanen för användare så att det mest relevanta syns för alla


Sök och hitta enskilda medarbetares ledighetsplanering
Hitta snabbt en särskild medarbetares ledighetsplanering. Sök efter en eller flera medarbetare direkt från ledighetsöversikten för att hitta dennes eller deras särskilda ledighetsschema, eller om det finns ansökningar som inväntar godkännande
Anpassa vyn för extra tydlighet
Växla mellan linje- och rutmönster i översikten för att få en så lättöverskådlig ledighetsplan som möjligt. Lägg muspekaren över en ledighet för att se detaljer om ansökt eller godkänd ledighet. Se till exempel datum, varaktighet och vilken typ av ledighet den gäller

Prova vår ledighetsplanering
Starta en testperiod och få tillgång till ett demokonto där
du kan se dig omkring och testa funktionerna i lugn och ro
Smidig ledighetsplanering och hantering
Digitala ansökningar, planering och hantering gör att ni slipper handpåläggning och komplicerade uträkningar för varje ledighet. Schemalägg alla medarbetares ledighet smidigt och överskådligt med verktyget som gör det enkelt för alla att ansöka om ledighet, godkänna eller avvisa ansökningar och effektivisera hela löneprocessen
Ledighetsansökan
En ansökan görs genom att fylla i datum, avvikelse och vilken chef som ska motta ansökan direkt i Ledighetsplaneraren. Status på ansökan meddelas både i QBIS och via e-post, och visas i den visuella översikten av ledighetsplanen. Godkänd ledighet rapporteras automatiskt in på den ansökandes tidkort på rätt avvikelse, så att ingen dubbel tidrapportering behövs
Planera och hantera
Chefen som mottar en ledighetsansökan får ett QBIS-meddelande och ett mail om att en ansökan att granska finns tillgänglig. Förutom namn, datum och vald avvikelse kan chefen också se den ansökandes tidssaldo i ledighetsansökan för ett snabbt och smidigt beslutstagande. I översikten finns allmänna helgdagar redan inlagda tillsammans med både väntande och godkända ledighetsansökningar från medarbetarna, vilket gör det enkelt att skapa ledighetsschema
Administrera ledighet
Ni lägger själva in vilka avvikelser för ledighet som ska finnas tillgängliga för ansökanden. Lägg till exempel in; semester, tjänstledighet, föräldraledighet eller sjukfrånvaro tillsammans med era egna anpassade avvikelser. Med en integration till lönesystem kommer avvikelsen att föras över från QBIS med rätt löneart eller artikel. Rapporter samlar hela verksamhetens avvikelserapportering som förenklar löneprocessen ytterligare.
Kom igång
Starta en testperiod och få tillgång till ett demokonto med QBIS Tid där du kan se dig omkring och testa funktionerna i lugn och ro
Vill du veta mer?
Vi visar gärna upp en anpassad demo för er på hur QBIS kan effektivisera er projektplanering, projekthantering och uppföljning
Upptäck QBIS
Ledighetsplaneraren är en tilläggstjänst till QBIS tidrapportering och projekthantering. Upptäck effektivisering med QBIS