Vill du jobba på ett företag i digitaliseringens framkant där du har möjlighet att utvecklas som person och göra karriär? Vi söker nu en utbildare för att stärka upp vårt team!

QBIS är ett av Sveriges mest erkända tid- och projektrapporteringssystem med över 22 000 dagliga inloggningar. QBIS erbjuds som en molnbaserad tjänst utan installationsbehov och i och med lanseringen av ett helt nytt gränssnitt med den senaste tekniken har vi nu tagit steget in i framtiden.

QBIS Tid och Projekt är väldigt lätta att använda, men våra kunder behöver oftast hjälp att sätta upp systemet korrekt samt att hitta rätt arbetsprocess för just dem. Det är där vår customer care-avdelning kommer in i bilden. Vi hjälper kunden att komma igång med QBIS på bästa sätt utifrån deras förutsättningar och verkar för en god onboarding-process.

Vi söker

Vårt mål är att hitta en person som, genom implementation och utbildning, kan föra våra kunder in i QBIS på ett tryggt och effektivt sätt och skapa en suverän upplevelse av att kunden får bli en del av QBIS-familjen.

Om tjänsten

Det bästa som finns är att driftsätta, lära ut och hjälpa våra kunder igång med QBIS på ett snabbt och smidigt sätt. QBIS är nu i en tillväxtfas och vi behöver fler personer som kan växa in i företaget och stötta vår växande kundstock. Vi hoppas att du är den vi letar efter.

Dina arbetsuppgifter innehåller bland annat planering av utbildningar, genomförande och uppföljning. Du kommer hjälpa oss att förbättra vårt utbildningsmaterial och även spela in utbildningsvideos och hålla i webinar. Dessutom medverkar du på våra kundevent och mässor.

Du får möjlighet att fungera som bollplank och stöd till vår säljkår, ibland får du även följa med som en stöttepelare vid viktiga kundmöten. Du kommer emellanåt även att jobba i vår first line support med att svara på frågor från våra kunder, framförallt när det är högtryck och vid semestertider. Det är här man lär sig mycket om våra kunders utmaningar, vilket är till fördel både för din utveckling i din roll samtidigt som du kan bidra till att utveckla QBIS.

Utbildningarna håller du oftast ensam, både i större och mindre grupper men oftast inte fler än 10 personer. Utbildningarna sker antingen på plats i våra lokaler i Göteborg, online eller ute hos kunderna men det är inte alltför ofta som du behöver vara borta mer än en arbetsdag i taget så övernattningar är sällan förekommande. Ju mer vi växer och expanderar som företag så växer även vårt arbetsområde. Framöver kan även internationella resor förekomma.

Hos oss på QBIS får du även möjlighet att påverka våra interna arbetssätt, vi vill alltid bli bättre på det vi gör. För rätt person så finns det möjlighet att få större ansvar ju mer vårt företag växer.

Din Profil

Som utbildare i QBIS ska du ha en stor passion för att lära ut och en god pedagogisk förmåga där du kan strukturera en utbildning åt våra kunder.

Du ska analysera och förstå en kunds verksamhet och hur de på bästa sätt kan använda ett av marknadens mest moderna tid- och projekthanteringssystem.

Då du kommer utbilda allt ifrån ytterst kompetenta redovisningskonsulter till mindre erfarna småföretagare så är det viktigt att du kan kommunicera med dem på deras sätt och på deras kunskapsnivå så att de känner att du är där för dem.

Det är även av vikt att du har intresse för att lära dig nytt och gärna har lätt för att lära dig då QBIS, för att ligga i framkant, ständigt förnyas och utvecklas och då behöver du kunna ta till dig ny kunskap snabbt.

Kravprofil:

  • Passion för lärande och pedagogik
  • Svenska och engelska flytande i tal och skrift
  • God datavana
  • Strukturerat arbetssätt
  • Initiativrik, social och ansvarstagande
  • Körkort B och tillgång till egen bil

Meriterande:

  • Tidigare erfarenhet av att utbilda inom mjukvara
  • Kunskaper inom de övriga nordiska språken
  • Kunskap om löneadministration
  • Kunskap om projektledning

Tillträde: Snaraste, enligt överenskommelse
Arbetstid: Heltid

Ansökan

Om du har frågor om företaget eller tjänsten är du välkommen att kontakta Markus Franke eller Andrew Johnston. För att söka tjänsten, skicka ditt CV och personliga brev till andrew.johnston@qlogic.se. Vi genomför intervjuer löpande, så vi ser gärna att du söker redan idag.

Företagspresentation
QLogic är ett stabilt och välmående IT företag som startades 2001. Företaget har utvecklat det webbaserade affärssystemet QBIS med hjälp av de senaste teknikerna. QBIS har fått stort genomslag på marknaden, såväl i Sverige som i andra länder där systemet marknadsförs. QBIS hjälper företag och organisationer att tidseffektivisera samt kvalitetssäkra sin affärs- och arbetsprocesser. Vårt kontor är beläget i moderna lokaler högst upp i Turionhuset i Gårda, Göteborg.

Andrew Johnston – Product Manager at QBIS

Andrew Johnston

031-10 70 60
andrew.johnston@qlogic.se

Markus Franke – Produktspecialist på QBIS

Markus Franke

031-10 70 60
markus.franke@qbis.se