QBIS Partner
– den smarta lösningen
för långsiktig utveckling

Framtiden ligger i digitalisering och automatisering av administrativt arbete. Teknologin fortsätter att utvecklas och att fortsätta arbeta enligt gamla mönster kommer inte att hålla. QBIS tidrapportering- och projekthanteringssystem är ledande på marknaden idag. Med målet att alltid ha moderna och lätthanterliga system förenklar QBIS vardagen för företag som vill göra mer på mindre tid. Att alltid ligga i framkant och idag utveckla vad som är standard imorgon är en självklarhet. Som partner är vi lika engagerade i att skapa goda relationer med likasinnade – som vill göra morgondagens jobb, redan idag. 

Glada personer

Ett samarbete för ökad lönsamhet

Med QBIS Partnerprogram kan ni optimera stora återkommande processer på ett smidigt sätt, vilket ökar lönsamhetsutvecklingen. Effektivisering av det administrativa arbetet kommer att frigöra mer tid som kan läggas på arbete som ökar tillväxten.

Stärker det egna varumärket

Med möjligheten att erbjuda en helhetslösning av rätt system med fungerande arbetsprocesser stärks det egna varumärket mot potentiella kunder. Samtidigt kommer ni att få en smidigare intern process för att hantera fler kunder, utan att öka antalet anställda eller resurserna.

Ökar möjligheterna
för fler affärer

Se till att utveckla den egna verksamheten och ligg före i utvecklingen för att få kunders förtroende för att säkra framtiden.

Fler jobb utan krav att anställa mer personal

När det administrativa arbetet har automatiserats kommer det att finns mer tid att spendera på arbete som utökar er egen kundbas.

Bygger starkare kundrelationer

Stärk det egna varumärken med kvalitativa samarbetspartners som också ger er fördelen att tillhandahålla lösningar för alla kunders utmaningar.

Ger kunder underlag
för affärsutveckling

Samla in detaljerad data om hur kunderna spenderar sin tid och ge underlag för deras affärsutveckling.

Vi valde QBIS som partner

”QBIS svarar upp mot våra kunders viktigaste behov. Det hanterar tid både till lönesystemet och till ekonomisystemet (fakturering), samt avvikelserapportering och projektrapportering. Hela systemet upplevs som tekniskt modernt och väl anpassat för mobil.”

Grant ThorntonPeter Stenberg, Ansvarig för Grant Thorntons digitala kundportal

"Vi har ett nära samarbete med QBIS sedan ett och ett halvt år tillbaka och hörs nästintill dagligen. Med ett stort engagemang har dom tagit ett helhetsgrepp kring uppdraget och visar en stor förståelse för våra- och våra kunders behov. Samarbetet med QBIS känns naturligt eftersom vi båda vill effektivisera och optimera, både vår egen verksamhet men framför allt för våra kunder"

BDOMarie Jernkrok, Head of Payroll

”Samarbetet med QBIS grundar sig i att kunna ge våra kunder en helhetslösning som många av våra gemensamma kunder har behov av. Vi kan med vår tyngd inom HR-lösningar komplettera erbjudandet med QBIS styrka inom Tid & Projekthantering.”

HogiaRoger Persson, Försäljningschef på Hogia Handel

"Vårt samarbete började med en gemensam idé om att hjälpa byråer att effektivisera sina processer, för att långsiktigt öka sin lönsamhet. Att QBIS tid och Crona Lön kompletterar varandra ypperligt som arbetsverktyg visste vi redan från våra gemensamma kunders positiva respons"

DataVara / Crona LönAnneli Järkeborn, Försäljnings- och affärsutvecklingschef

”Vi fick en demo av QBIS och jag kände direkt att systemet var lätthanterligt, och att det därför skulle passa en stor målgrupp. Systemet känns modernt och fräscht, så det passar alla sorters människor. Användarvänligheten gör det enkelt för anställda att rapportera och för chefer och administratörer att attestera tid”

XBASEÅsa Ronnefalk, Auktoriserad lönekonsult och kvalitetsansvarig

”Kärnan hos Wint handlar om att frigöra tid för våra kunder genom att göra ekonomiadministrationen digital och automatiserad. Integrationen med QBIS är ett viktigt led i utvecklingen av vår tjänst, då vi också kan erbjuda ett smartare sätt att planera sin tid. Att all data sedan överförs sömlöst från QBIS och automatiskt blir till bokföring är kronan på verket!”

WintUlrika Ahl, Marknads- och försäljningschef

Våra Partnerprogram

Byråpartner

Rekommendationspartner

Reseller Partner

Systempartner

Syftet med våra partnerprogram är att skapa en anpassad lösning, för varje typ av partner, som gör att vi kan nå bättre resultat mer effektivt. Där vi tillsammans jobbar för att göra det enkelt för oss själva, bygga starkare relationer till våra kunder och samtidigt skapa ett mervärde för dem som gör att de känner trygghet. När fler av era kunder använder QBIS når de en ny nivå av effektivitet som leder till högre lönsamhet – både för er och för dem.

Ellinor Collin

Partner Channel Manager

Ellinor Collin Senior Key Account Manager at QBIS

Vill du bli QBIS Partner?

*Genom att klicka på "skicka" godkänner jag att mina uppgifter lagras och används för att bli kontaktad av QBIS.